17 Şubat 2014 Pazartesi

Yapmanız Gereken Tek Şey Başlamak!

Blogunuzda yazdığınız ilk yazıyı hatırlıyormusunuz? Twitter’da yazdığınız ilk tweeti? Çektiğiniz ilk fotoğrafı? Bahsettiğim bu ilkleri hatırladığınızda “ bunları ben mi yapmışım” diyorsunuz öyle değil mi? Peşinden “şimdi ki aklım olsa…” ile başlayan cümleler de kurabilirsiniz.

Filmi çok daha başa alalım, çocukluğumuza dönelim. Bisiklet sürmeye başladığınız günlerinizi anımsayın. Muhtemelen denge ve ivme yakalamayı öğrenene kadar ya başkalarından destek alarak sürdünüz bisikletinizi, ya da defalarca düştünüz. Ama hiç pes etmediniz. Düşe kalka, deneye deneye, dengenizi sağlamayı ve bisikleti tek başınıza kullanmayı öğrendiniz.

Şimdi yazının başında neden bahsettiğimi daha iyi anladınız sanırım. İlk blog yazılarınızı yazdığınızda olumsuz tepkiler almış veya kendinizi yetrsiz görüp karamsarlığa düşmüş olma ihtimaliniz çok yüksek. Fakat bilmeniz gereken şey şu: başlangıç aşamasında yapmanız gereken tek şey başlamaktır!

Bugün örnek aldığınız, gıptayla takip ettiğiniz, hatta biraz da kıskandığınız blogların ilk günlerini tahmin edebiliyor musunuz? Sizin başlangıçta olduğunuzdan çok da farklı durumda değillerdi. Ama o an yapmaları gereken tek şey başlamaktı ve başladılar. Tıpkı sizin yaptığınız.

Yapmanız Gereken Tek Şey Başlamak!

Gelelim asıl vermek istediğim mesaja. 1 ocak benim doğum günüm ve geçtiğimiz 1 ocak’ta 30. yaşımı doldurdum. Tam bir kitap delisi olan kız kardeşim, her doğum günümde olduğu gibi bu sene de bana bir kitap hediye etti ama tembellikten anca okuyabildim. Bu yazının çıkışı da okuduğum o kitap. Daha doğrusu kitapta verilmek istenen mesaj.

Kısaca bahsetmek gerekirse John Acuff’ın Start isimli kitabında şu cümlenin üzerinde duruluyordu: Don’t compare your beginning to someone else’s middle.

Blog yazmaya yeni başlayan kişilerin çok sık düştüğü bir tuzakdır bu. Kendilerini, başka bloglarla ve blog yazarlarıyla kıyasladıklarında yetersiz ya da başarısız olduklarını düşünerek motivasyonlarını kaybediyorlar. Sonuçta henüz 1 senesi doldamadan bloglarını kapatıp yeni bir blog açıyorlar. Açılan bu yeni blogun da sonu benzer oluyor.

Jon Acuff’ın sözünü blog yazarlığına uyarlayacak olursak; henüz başlangıç aşamasındaki blogunuzu, belli bir seviyeye gelen ve örnek aldığınız bloglarla kıyaslamamalısınız. Belki onlardan daha iyi, belki daha kötü blog olacaksınız bilinmez ama farklı şartlardaki blogları kıyaslamak doğru değil.

Hepimizin örnek aldığı, hatta blog yazmaya başlamamıza sebep olan bloglar olabilir, bu çok doğal. Ama onlarla yarışmak, onlara benzemeye çalışmak veya taklit etmek yerine kendimizi nasıl geliştirebileceğimize odaklanmalıyız.

Not: Yazıda bahsettiğim kitabı kardeşim ABD’den getirmiş. Bir okuruma hediye etmek için kitabın Türkçesini ve sıfırını aradım ama bulamadım. Üzgünüm..

14 Şubat 2014 Cuma

Blog Yazarlarına 10 Altın İmla Önerisi

Yazı yazarken imla kurallarına dikkat etmek son derece önemlidir. Eğer blog yazarlığı söz konusu ise bu çok daha önemlidir. Neden, diye soracaklara hemen açıklayalım.

Ziyaretçilerin çoğu için bozuk bir imla ile yazılmış yazılar güven sorunu oluşturur. Yazara ve siteye bakışı olumsuz yönde etkiler. Yaptığınız işe ve ziyaretçilerinize olan saygınız sorgulanır hale gelebilir. Sitenizin başka siteler nezdindeki itibarı da azalır ve sitenize link vermek isteyecek kişiler bundan vazgeçebilir. Bu da, asıl amacı ziyaretçi çekmek, yazılarını geniş kitlelere ulaştırmak olan blog yazarı için hayal kırıklığı anlamına gelebilir. Ayrıca Google Pagerank değeri açısından da bir avantajı kaçırmış olursunuz.

10 imla önerisi
Gelin sözü uzatmadan 10 altın imla önerisine geçelim.

1. Temel noktalama işaretlerinden olan nokta, virgül, iki nokta üst üste, soru işareti, gibi işaretlerinin yerli yerinde kullanılmasına özen gösterilmeli.


2. Bu noktalama işaretlerinin ardından bir karakter boşluk bıraktıktan sonra yeni cümleye mutlaka büyük harf ile başlanmalı.


3. Paragrafların anlam bütünlüğü içerisinde oluşturulmasına dikkat edilmeli.

4. ..de ve ..da eklerinin yazımına özellikle dikkat edilmeli. Birleşik ve ayrı yazılması gereken de ve da eklerinin hangileri olduğu öncelikle öğrenilmeli ve gereken özen mutlaka gösterilmelidir. “Sen de mi Brütüs?

5. Bağlaç olan ..ki ayrı yazılır, mutlaka dikkat edilmeli. “Böyle de yatılmaz ki!

6. Soru eki olan mi, mı, mu, mü ekleri mutlaka ayrı yazılmalıdır. “Anladınız mı?

 

7. Özel isimler, cümleler, dizeler, kurum kuruluş isimleri, belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları mutlaka büyük harf ile başlamalıdır.


8. İkilemeler ayrı yazılmalıdır. “ayrı ayrı


9. Özel isimlere getirilen ve bağlaç olmayan ekler ayraç ile ayrılmalıdır. “Ahmet’in sayfası

10. Ne ..ne bağlacı cümleyi zaten olumsuz yapar. Ayrıca yüklemi olumsuz yapmaya gerek yoktur. “Beni ne sen anladın ne de Ahmet anladı.

 

Yazar Hakkında: Bu satırların yazarı olan Hasan DEMİRPAZ, alışveriş, ürün karşılaştırması, ucuz ürün önerileri, deniz, balık, balıkçılık, güncel, teknoloji, yemek, aşk, sevgi gibi çok çeşitli konularda yazılar yazmakta olup yazıların tamamını www.ucuzucuzenucuz.com adresinden ve Facebook sayfasından takip edebilirsiniz.

13 Şubat 2014 Perşembe

Moda Blogları İçin Kampanyon

Yeni medyanın son yıllarda en çok öne çıkan öğelerinden biri şüphesiz moda blogları ve bloggerları. Artık hanımlar moda dergileri kadar moda bloglarını da takip ediyorlar. Yeni ürünler keşfetmek, fırsatlardan haberdar olmak, almayı düşündükleri ürün hakkındaki yorumları okumak için moda bloglarını takip ediyorlar.

Moda bloglarına ilgi bu kadar artınca, moda blogları arasında rekabet de o denli fazla oluyor doğal olarak. Artık modayla ilgilenen orta seviyede iher internet kullanıcısı hanım, bir moda blogu oluşturuyor. Kiminin amacı bir moda dergisinde adının geçmesi, kiminin amacı bir gazetenin hafta sonu ekinde köşe sahibi olmak, kimi de moda konusunda bir internet fenomeni olmak istiyor. Peki rekabetin bu kadar yoğun olduğu bir ortamda moda bloggerları neler yapmalı? Nasıl fark yaratabilirler? Rakiplerinin arasında nasıl öne çıkabilirler?

Bir moda blogunun fark yaratabilmesi için işine çok yarayacak bir siteden ve yöntemlerden bahsetmek istiyorum.

kampanyon1

Tanıtacağım sitenin ismi Kampanyon. Kampanyon nedir diye soracak olursanız; tüm alışveriş sitelerinin ürünlerini bir arada görmenizi, incelemenizi ve ilgilendiğiniz ürünlerin hangi alışveriş sitesinde satıldığını kolayca bulmanızı sağlayan bir ürün arama motorudur şeklinde özetleyebilirim. Gelelim Kampanyon’u kullanarak moda blogunuza nasıl fayda sağlayabileceğinize…

1. Moda Blogunuzda Tanıtacağınız Onbinlerce Ürün

Moda bloglarının işleyişi satın aldıkları ürünleri kombinleyip takipçileriyle paylaşmak olduğu içiniçin online alışveriş sitelerinin önemi çok büyüktür. Fakat online alışveriş siteleri o kadar çok ki hepsini tek tek dolaşıp zevkinize uygun ürün aramaya ömür yetmez. Kampanyon ise tüm alışveriş sitelerindeki ürünlere tek bir yerden ulaşmanızı sağladığı için istediğiniz ürüne en hızlı şekilde ulaşıp satın almanızı sağlar.

2. Okurlarınıza En Uygun Ürünleri Önerin

Moda bloggerlarının en çok parayı alıverişe harcadıkları tahmin etmek hiç zor değil :) Bu yüzden online alışverişin nimetlerinden faydalanmak gerekiyor. Online alışveriş siteleri arasındaki rekabet fiyatlara da yansıyor ve bazı ürünler arasında fiyat farkları olabiliyor. Ancak tek tek siteleri dolaşarak fiyat kıyaslaması yapmak hiç kolay değil. Bu aşamada Kampanyon devreye giriyor aradığınız marka ve modelin hangi sitede hangi fiyata satıldığını sizin için araştırarak sonuçları birkaç saniyede önünüze getiriyor.

3. Blogunuzda Tanıtacağınız Ürünleri İndirimli Alın

Online alıveriş yapmanın avantajlarından biri de indirim kuponları ve hediye çekleri sayesinde ürünleri daha hesaplı temin edebilmeniz. Kampanyon bu konuda da size yardımcı oluyor. Online alışveriş sitelerinin Kampanyon’a özel indirim kuponlarını kullanabiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey satın almak istediğiniz ürüne Kampanyon üzerinden gitmek.

4. Kimsede Olmayanı Sunun

Rekabette ayakta kalmanın temel şartlarından biri fark yaratmaktır. Bir moda blogu yazarı olarak fark yaratmak istiyorsanız ziyaretçilerin başka hiçbir yerde bulamayacakları ürünleri tanıtabilirsiniz. Bunu yaparken de Kampanyon’dan faydalanablirsiniz. Kampanyon’da

ünlü markaların Türkiye mağazalarında bulamayacağınız ürünlerine ulaşabilirsiniz. Kampanyon bu özelliğiyle yurt dışından alışveriş yapmak isteyip de fırsat bulamayan moda bloggerlarına büyük kolaylık sağlıyor.

Özetlemek gerekirsek; Kampanyon güvenilir ve hızlı alışverişin kapılarını açan, kişiye aradığı ürünleri bulmada yardımcı olan ve ona farklı fikirler, alternatifler sunan, bunu sunarken tüketiciye yönelik farklı kampanyalarla alışverişi daha zevkli ve kazançlı hale getiren, üstelik bunu tek bir tıkla gerçekleştiren bir site. Sonuç olarak bu site bizi ürün bulma angaryasından kurtarmayı başarıyor, seçme ve karar verme işini zevkle yapmanızı sağlıyor diyebiliriz.

10 Şubat 2014 Pazartesi

Line’da Arkadaş Nasıl Eklenir?

Telefonunuza LINE indirdiniz ancak arkadaşlarınızı nasıl bulacağınızı bilmiyorsanız, bu yazıyı okumanızda fayda var.

LINE’da arkadaş nasıl eklenir?

Telefonunuzda kayıtlı LINE kullanıcısı arkadaşlarınız varsa otomatik olarak arkadaş listenize ekleniyor. Bunun dışında LINE’ın ana ekranında yer alan “Arkadaşlar Ekle” menüsünde dört ayrı seçenek bulunuyor:

 

  • Kişiler: “Kişiler” seçeneğinden SMS ve e-posta seçenekleri ile LINE kullanmayan arkadaşlarınızı uygulamaya davet edebiliyorsunuz.
  • QR Kodu: QR kodu size özel bir barkod gibi düşünebilirsiniz. Menüye girdiğinizde karşınıza QR kod okuyucu çıkar.

Ekranın altında ise kendi QR kodunuzu görebileceğiniz “QR kodum” tuşu bulunuyor. Buraya tıkladığınızda sizin için özel olarak oluşturulan QR kodunu görebilirsiniz. Telefonunuzun menü tuşuna bastığınızda karşınıza “E-posta ile gönder”, “Galeriye kaydet” ve “Yeni QR kodu oluştur” gelecektir.

  • “E-posta ile gönder” seçeneğini kullanarak QR kodunuzu arkadaşınıza gönderebilirsiniz.
  • “Galeriye kaydet” seçeneğini kullanarak ise QR kodunuzu mobil cihazınıza kaydedebilirsiniz. Böylece istediğinizde Facebook veya Twitter gibi hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Arkadaşlarınız bu kodu okutarak sizi kolayca ekleyebilir.

QR Kodu okutarak arkadaş eklemek için “QR kod okuyucu” aktifken arkadaşınızın QR kodunu (bulanık ve karanlık olmayacak şekilde) ekrandaki karenin içerisinde tutmanız yeterlidir.

E-posta veya diğer yollarla size resim dosyası olarak gelen QR kodları okutmak için öncelikle cihazınıza kaydetmelisiniz. Ardından QR kod okuyucu aktifken “Galeri” butonuna tıkladıktan sonra QR kod içeren dosyayı seçmeniz gerekiyor.

  • Salla!: Yakın mesafede olduğunuz arkadaşınızla birlikte (GPS’in açık olması gerekir) “Salla!” butonuna tıkladıktan sonra telefonlarınızı karşılıklı sallayarak birbirinizin arkadaş listesine eklenebiliyorsunuz.

 

  • ID ile ara: LINE ID’si, sizin LINE kimliğiniz olarak düşünebilirsiniz. Sizi eklemek isteyen kişilere telefon numaranız yerine LINE ID’nizi vererek sizi eklemelerini sağlayabiliyorsunuz. Sizi LINE ID üzerinden ekleyen kişiler telefon rehberinizde kayıtlı değilse sizin telefon numaranızı göremiyor.
    • LINE ID’nizi belirlemek veya unuttuysanız hatırlamak için LINE ana ekranında yer alan Profil butonunu ya da LINE > Daha fazlası > Ayarlar > Profil menüsünü kullanabilirsiniz.
    • LINE ID ile LINE adınız farklıdır:
      • LINE adınızı değiştirebilirsiniz ancak LINE ID’nizi bir kere belirledikten sonra değiştiremezsiniz.
      • LINE adınıza sahip başka kişiler olabilir ama LINE ID’niz tamamen size özeldir.

LINE’da kişi nasıl engellenir, silinir ya da gizlenir?

Arkadaş listenizdeki kişileri silmek için ilk adım olarak onu engellemeniz gerekiyor.

LINE’da kişi engellemek için iki yol bulunuyor:

  1. Sohbet ekranının üst köşesinde yer alan aşağı ok işaretine tıklayarak “Engelle” seçeneği işaretlemek

 

    2.  Arkadaşlar menüsünde silmek istediğiniz kişinin adına basılı tutarak “Engelle” seçeneğini işaretlemek

 

 

Engellediğiniz kişiyi silmek için ya da engelini kaldırmak için Daha Fazlası > Ayarlar > Arkadaşlar menüsünde yer alan “Engellenenler Listesi”ne girerek “Düzenle” butonunu kullanabilirsiniz.

Eğer listenizdeki bir kişinin telefonunuzu kurcalayan meraklı kişiler tarafından görünmesini istemiyorsanız yine “Arkadaşlar” menüsünde kişinin adına basılı tutarak açılan menüde “Gizle” seçeneğini kullanabilirsiniz. Gizlenen kişiler yalnızca “Arkadaşlar” listesinden gizlenirler, engellenmezler. Gizlediğiniz kişileri görünür yapmak için Daha Fazlası > Ayarlar > Arkadaşlar menüsünde yer alan “Gizlenmiş Kullanıcılar” listesine girerek “Düzenle” butonunu kullanabilirsiniz.

 

Sık görüştüğünüz kişiler için kısa yollar oluşturun

LINE’da sık görüştüğünüz kişilerle hızlıca sohbet etmek çok kolay. Kısayol oluşturmak istediğiniz sohbet ekranının sağ üstünde yer alan aşağı ok işaretine tıkladıktan sonra açılan “Sohbet Ayarları” menüsü içerisindeki  “Sohbetler İçin Kısayol Oluştur” ve “Ücretsiz Aramalar İçin Kısayol Oluştur” seçeneklerinden istediklerinizi seçebilirsiniz.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

5 Şubat 2014 Çarşamba

Minimal Süper Menü

Blogger için menü alternatiflerine “minimal süper menü” isminde yeni bir menü daha ekleyelim. Son zamanlarda dağıtılan Blogger temalarında çok sık gördüğümüz bu menüyü ben de hazır bir temanın içinden aldım ve bazı küçük değişiklikler yaparak paylaşmak istedim.

Blogger için minimal süper menü

Menüye neden bu ismi verdiğimi açıklamak istiyorum. Menüde küçük yazı boyutu ve ikonlar kullanlmış. Bu yüzden az yer kaplıyor ve minimal. Ayrıca menünün sağ köşesinde sosyal ikonlar mevcut. Yani menü hem blog içi navigasyonu, hem de sosyal platformlardaki hesaplarınız arasındaki navigasyonu sağlıyor. Bu yüzden süper :)

Menüde istediğiniz yerleri açılır sekme gibi göstererek alt menü öğeleri de ekleyebilirsiniz. Aşağıdaki demo videoyu izlediğiniz Menü linkinin üzerine geldiğin açıldığını ve alt öğeler çıktığını göreceksiniz.


Bu menüye blogunuza eklemek için öncelikle Blogger kumanda paneline girip Şablon > HTML’yi düzenle  diyerek şablonun kodlarını açın ve Ctrl + F kuş kombinasyonuyla açılan arama kutusunun yardımıyla ]]></b:skin> kodunu bulun. Bunun hemen üzerine aşağıdaki stil kodlarını yapıştırın.

 

/* BH Minimal Süper Menü Stil Kodları
----------------------------------------------- */
#itbnav {
background:#F1921A;
padding:0;
height: 29px;
font-size:12px;
position: relative;
border:1px dotted #000;

}
#itbnav .wrapnya,
#nav .wrap,
#headisi,
#content-wrapper {
margin:0 auto;
width:98%;
}
#itbnav .tgltop {
float:left;
color:#E2E2E2;
display:block;
line-height:20px;margin-top: 4px;
}

.sf-menu,
.sf-menu * {
margin:0;
padding:0;
list-style:none;
}
.sf-menu li {
position:relative;
}
.sf-menu ul {
position:absolute;
display:none;
top:100%;
left:0;
z-index:99;
}
.sf-menu > li {
float:left;
margin:0 1px;
}
.sf-menu li:hover > ul,
.sf-menu li.sfHover > ul {
display:block;
}
.sf-menu a {
display:block;
position:relative;
}
#menunav > li > a {
font: normal normal 90% 'Open Sans', serif ,Sans-serif;
line-height: 50px;
text-transform: uppercase;
font-weight: 600;
height: 50px;
}
.sf-menu ul ul {
top:0;
left:100%;
}
.sf-menu {
float:left;
}
.sf-menu ul {
min-width:12em;
*width:12em;
}
.sf-menu a {
padding:0 10px;
height:50px;
line-height:50px;
text-decoration:none;
zoom:1;
}
.sf-menu a.home, .sf-menu > li > a.home.current {
background-color:#007ABE;
text-indent:-9999px;
padding:0;
width:50px;
}
.sf-menu a {
color:#E6E6E6;
font-size:11px;
}
#itbnav .sf-menu a {
color:#fff;
height: 29px;
line-height: 29px;
}
.sf-menu li {
white-space:nowrap;
*white-space:normal;
-moz-transition:background-color .2s;
-webkit-transition:background-color .2s;
transition:background-color .2s;
position:relative;
}
.sf-menu ul li {
background-color:#007ABE;
margin:1px 0;
-moz-border-radius: 3px;
-webkit-border-radius: 3px;
border-radius: 3px;
}
#itbnav .sf-menu ul li, #itbnav .sf-menu ul ul li {
background-color:#F1921A;
}
.sf-menu ul a {
font-weight:normal;
height:28px;
line-height:28px;
}
#itbnav .sf-menu ul a {
height:25px;
line-height:25px;
}
.sf-menu ul a:hover {
padding-left:12px;
}
.sf-menu ul ul li {
background:#007ABE;
margin:0 0 1px 2px;
}
.sf-menu li:hover > a,
.sf-menu li.sfHover > a,
.sf-menu > li > a.current {
background-color:#000;
-moz-transition:none;
-webkit-transition:none;
transition:none;
color:#E6E6E6;
}
#itbnav .sf-menu li:hover > a,
#itbnav .sf-menu li.sfHover > a,
#itbnav .sf-menu > li > a.current {
background-color:#679EC9;
color:#E2E2E2;
}
.sf-arrows .sf-with-ul {
padding-right:2em;
*padding-right:1em;
}
.sf-arrows .sf-with-ul:after {
content:'';
position:absolute;
top:50%;
right:0.85em;
margin-top:-2px;
height:0;
width:0;
border:4px solid transparent;
border-top-color:#E6E6E6;
}
#itbnav .sf-arrows .sf-with-ul:after  {
border-top-color:#007ABE;
}
.sf-arrows > li > .sf-with-ul:focus:after,
.sf-arrows > li:hover > .sf-with-ul:after,
.sf-arrows > .sfHover > .sf-with-ul:after {
border-top-color:#E6E6E6;
}
#itbnav .sf-arrows > li > .sf-with-ul:focus:after,
#itbnav .sf-arrows > li:hover > .sf-with-ul:after,
#itbnav .sf-arrows > .sfHover > .sf-with-ul:after {
border-top-color:#E2E2E2;
}
.sf-arrows ul .sf-with-ul:after {
margin-top:-4px;
margin-right:-3px;
border-color:transparent;
border-left-color:#E6E6E6;
}
#itbnav .sf-arrows ul .sf-with-ul:after {
border-left-color:#007ABE;
}
.sf-arrows ul li > .sf-with-ul:focus:after,
.sf-arrows ul li:hover > .sf-with-ul:after,
.sf-arrows ul .sfHover > .sf-with-ul:after{
border-left-color:#E6E6E6;
}
#itbnav .sf-arrows ul li > .sf-with-ul:focus:after,
#itbnav .sf-arrows ul li:hover > .sf-with-ul:after,
#itbnav .sf-arrows ul .sfHover > .sf-with-ul:after {
border-left-color:#E2E2E2;
}
.sf-menu li > i {
position:absolute;
top: 3px;
right: 3px;
width: 27px;
height: 22px;
cursor:pointer;
display:none;
background-color:#c00000;
-moz-border-radius:2px;
-webkit-border-radius:2px;
border-radius:2px;
outline:0;
}
.sf-menu li > i:after {
content: '+';
color: #fff;
font-size: 19px;
position: absolute;
left: 5px;
top: -2px;
}
.sf-menu li > i.active:after {
content:'-';
font-size:39px;
top:-14px;
}
#itbnav .sf-menu li > i {
width: 23px;
height: 19px;
top: 6px;
}
#itbnav .sf-menu li > i:after {
top: -4px;
left: 3px;
}
#itbnav .sf-menu li > i.active:after {
top: -13px;
font-size: 31px;
left: 4px;
}
.sf-menu a.home:before,

.sf-menu a.home:before, #searchnya button:before, #view a:before, .breadcrumbs .homex:before {
text-indent: 0;
}
.sf-menu a.home:before {
width: 30px;
height: 30px;
}
.sf-menu a.home:before {
content: "\f015";
top: 0;
font-size: 29px;
left: 11px;
color: #FBFBFB;
}


#icon-socialmn {
margin: 0;
float: right;
}
#icon-socialmn li {
float: left;
}
#icon-socialmn a {
display: block;
text-indent: -9999px;
width: 26px;
height: 29px;
background-image: url(
https://lh6.googleusercontent.com/-Gh7uFlI8fTM/Uuov_xtMqQI/AAAAAAAAKHk/rwDyLZbZN3Y/s575/beyaz-sosyal-ikonlar.png);
background-repeat: no-repeat;
-webkit-transition: background .2s ease-out;
-moz-transition: background .2s ease-out;
-o-transition: background .2s ease-out;
transition: background .2s ease-out;
}
#icon-socialmn .sotw a {
background-position: 1px 2px;
}
#icon-socialmn .sofb a {
background-position: -24px 2px;
}
#icon-socialmn .sogo a {
background-position: -49px 2px;
}
#icon-socialmn .sorss a {
background-position: -74px 2px;
}
#icon-socialmn .solinkn a {
background-position: -99px 2px;
}
#icon-socialmn .sopint a {
background-position: -150px 2px;
}
#icon-socialmn .sotw a:hover {
background-color: #2DAAE1;
}
#icon-socialmn .sofb a:hover {
background-color: #3C5B9B;
}
#icon-socialmn .sogo a:hover {
background-color: #F63E28;
}
#icon-socialmn .sorss a:hover {
background-color: #FA8C27;
}
#icon-socialmn .solinkn a:hover {
background-color: #0173B2;
}
#icon-socialmn .sopint a:hover {
background-color: #CB2027;
}

 

Sıra HTMLkodlarını eklemeye geldi. HTML kodlarını ekleyeceğiniz yer ile ilgili şu bilgiyi vermek istiyorum:

1. Blogger’ın kendi temalarından birini kullanıyorsaız HTML kodlarını  <div class='tabs-outer'> kodnun hemen üstüne ekleyin.

2. Özel bir Blogger teması kullanıyorsanız HTML kodlarını <div id='content-wrapper'>  kodunun hemen altına ekleyin.

 

<!--BH Minimal Süper Menü HTML Kodları-->
<div id='itbnav'>
<ul class='sf-menu' id='topmenunav'>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/'>Ana Sayfa</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/hakkmda.html'>Hakkımda</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/misafir-blogculuk.html'>Misafir Blogculuk</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/destek-ol.html'>Destek Ol</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/takip-et.html'>Takip Et</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/ne-dediler.html'>Ne Dediler?</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/arsiv.html'>Arşiv</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/galeri.html'>Reklam</a></li>
  <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/p/iletisim.html'>İletişim</a></li>
  <li><a href='#'>Menü</a>
    <ul>     

<li><a href='http://bloghocam.blogspot.com/2011/04/feedburner-kurulumu-ve-ayarlar.html'>Feedburner</a></li>
      <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/2012/06/acemiler-icin-google-analytics-rehberi.html'>Google Analytics</a></li>
      <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/2012/08/herkesin-bir-gravatar-olsun.html'>Gravatar</a></li>
      <li><a href='
http://bloghocam.blogspot.com/2013/09/paypal-nedir-bloggerlar-icin-neden.html'>Paypal</a></li>

    </ul>
  </li>
 
</ul>
<ul class='sociico' id='icon-socialmn'>
  <li class='sotw'><a href='
https://twitter.com/BlogHocam' target='_blank'>twitter</a></li>
  <li class='sofb'><a href='
http://www.facebook.com/bloghocam' target='_blank'>facebook</a></li>
  <li class='sogo'><a href='
http://www.google.com/+BloghocamBlogspot' target='_blank'>google</a></li>
  <li class='sorss'><a href='
http://feeds.feedburner.com/bloghocam' target='_blank'>rss</a></li>
  <li class='solinkn'><a href='
http://linkedin.com' target='_blank'>linkedin</a></li>
  <li class='sopint'><a href='
http://pinterest.com/bloghocam' target='_blank'>pinterest</a></li>
</ul>
</div>

 

HTML kodlarında menü öğelerini kendinize göre düzenleyeblir, istemediğiniz öğelere ait kod satırını silerek menüden kaldırabilirsiniz.

3 Şubat 2014 Pazartesi

Alexa Kullanım Kılavuzu

1996’da, dünyadaki tüm web sitelerinin istatistiklerini tutmak amacıyla kurulan Alexa, bugün internet dünyasında sitelerin popülaritesini belirlemede en güvenilir kaynaklardan biridir.

Chrome, Explorer, Firefoz gibi internet tarayıcılarına yüklenen toolbar sayesinde kullanıcıların internette ziyaret ettikleri sitelerin datasını tutan Alexa, bu datalara göre sitelere bazı değerler verir. Bir sitenin Alexa sayfasını ziyaret ettiğinide şu bilgileri görebilirsiniz:

1. Türkiye Ve Dünya Sıralaması

How popular is ……” başlığının altında, o sitenin Alexa verilerine göre Türkiye’nin ve Dünya’nın kaçıncı popüler sitesini olduğunu görebilirsiniz.

alexa sıralaması


Örneğin Blog Hocam’ın Alexa sayfasını ziyaret ettiğinizde Türkiye’nin 894. Dünya’nın 49.375. popüler sitesi olduğu yazar.

2. Etkileşim

How engaged are visitors to ……?” başlığının altında ise ziyaretçilerin siteye olan bağlılığı ile igili veriler gözükmektedir.

alexa etkileşim


Alexa verilerine göre Blog Hocam’ı ziyaret edenlerin siteden hemen çıkma oranı %58.1. Kullnaıcılar Blog Hocam’ı ziyaret ettiğinde ortalama 2.17 sayfa görüntülüyor. Kullanıcıların Blog Hocam’da kalma süresi ise ortalama 1.6 dakika.

3. Demografi

Who visits ……?” başlığının aktında ziyretçilerin kitlesel ve coğrafik demografik blgilerini görebiliyorsunuz.

alexa demografi


Blog Hocam’ın ziyaretçi profilinde arasında erkeklerin biraz daha ağır bastığını görebilirsiniz. Ayrıca ziyaretçilerin %87.9’u Türkiye’den bağlanırken, %6.2’sinin Kırgızistan’dan, %2.5’inin ise ABD’den bağlandığını görebilirsiniz.

4. Trafik Kaynakları

Where do ……'s visitors come from?” başlığının altında ise ziyaretçilerin o siteye hangi kaynaklardan ulaştığını görebiliyorsunuz.

Alexa trafik kaynakları


Alexa’ya göre Blog Hocam’ın trafiğinin %23.9’u arama motorlarından geliyor. İnsanlar arama motoruna en çok “blog hocam”, “bloghocam”, “kişisel blog”, “blogger arama kutusu”, “hocam” yazarak Blog Hocam’a ulaşıyor. Alexa’ya göre Google dışında Blog Hocam’a en çok trafik gönderen siteler ise Blogger, Facebook ve Hürriyet.

5. Backlinkler

What sites link to ……?”  başlığının altnda o sitnin kaç adet backlinki olduğunu ve backlinkin yer aldığı sayfaları görebiliyorsunuz.

alexa backlinkler


Alexa Blog Hocam’a 495 farklı siteden link geldiğini algılamış ve bunlardan bazılarını göstermiş. Pinterest, Blogger, Hürriyet, Milliyet gibi sitelerden Blog Hocam’a bağlantı olduğunu görebilirsiniz.

6. Benzer Siteler

”What sites are related to ……?” başlığının altında ise o siteyle benzer konsepte sahip siteler görünmektedir.

Alexa benzer siteler


Benzer siteler Blog Hocam’da ve çoğu sitede gözükmüyor. Kriteri nedir bilmiyorum. Ama öneri olarak DMOZ’de bulunduğu kategoriyi gösteriyor. Buradan benzer sitelere ulaşabilirsiniz.

7. Subdomainler

Where do visitors go on ……?” başlığının altında ise sitede en çok ziyaret edlen alt domainler gözükmektedir.

alexa-subdomain
Blog Hocam’ın kendisi zaten bir subdamin olduğu için bu bölümde başka bir veri gözükmaz. Ama sitenin adresi bloghocam.com olsaydı ve bu sitenin forum.bloghocam.com gibi bir alt domaini olsaydı bu bölümde görebilirdiniz.

8. Site Hızı

How fast does …… load?” başlığının altında sitenin ne kadar hızlı yüklendiğini ve diğer sitelerle kıyaslamasını görebilirsiniz.

alexa site hızı
Örneğin Alexa’ya göre Blog Hocam 3.9 saniyede yükleniyormuş ve internetteki sitelerin %87’sinden daha yavaşmış.

9. Site Bilgileri

Where can I find more info about ……?” başlığının altında sitenin açıklaması, eskiden nasıl göründüğü ve site sahibinin iletişim bilgileri yer almaktadır.

Allexa Site Bilgileri
Site açıklaması ve iletişim bilgilerini siz oluşturuyorsunuz fakat site geçmişi, web.archive.org tarafından kendiliğinden kaydedilir. Örneğin 7 Ekim 2011’de Blog Hocam şu şekilde görünüyordu.


Alexa Verileri Ne Kadar Doğru?

Alexa bu verileri Alexa toolbarı yüklü olduğu tarayıcılardan topladığı için kesin doğruyuz diyemeyiz elbette. Google Analytics’den bounce rate, demografi, trafik kaynakları gibi verileri incelediğinizde bazı farklılıklar olduğunu göreceksiniz.  Bu yüzden Alexa’da ciddiye almanız gereken tek verinin 1 numarada belirttiğim sıralamalar olduğunu söleyebilirim. Kendi blogunuzla ilgili diğer verileri Google Analytics’den çok daha net elde edebilirsiniz ama hakkında hiçbirşey bilmediğiniz bir site için Alexa verileri size fikir verebilir.

Alexa’ya Kayıt Ve Site Ekleme

1. Öncelikle Alexa kayıt sayfasına giderek e-mail adresiniz ya da Facebook hesabınızla kayıt yapın.

2. Mail adresinizle kayıt yaptıysanız Alexa’dan bir mail gelecektir. Buradaki linke tıkladıktan sonra kayıt işleminiz tamamlanır. Açılan sayfada Alexa hesabınıza girnek için kullanacağınız şifreyi belirlemeniz istenecek.

3. Şifreyi belirledikten sonra artık Alexa hesabınıza gimiş olursunuz. Şimdi üst taraftaki My Account linkine tıklayarak şu yolu izleyin: Dashboard > Add It Now > Free Sign Up

4. Açılan sayfadaki kutuya blog adresinizi yazarak devam edin. Ardın sizden sitenizi onaylamanızı isteyecek. Bunun 2 yolu var. Biz 2. seçenek olan meta seçeneğini kullanacağız.

alexa-onay
Sayfada size özel üretilen bir Alexa ID’si göreceksiniz. Bunu blogunuza şu şekilde eklemeniz gerekmektedir:

- Blogger kumanda panelindenŞablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip edin ve <head> kodunun altına şu satırı ekleyin:

 

<meta name="alexaVerifyID" content="Alexa ID’niz" />

 

Kırmızı renkli yere Alexa’dan aldığınız ID’yi yazdıktan sonra şablonu kaydedin ve Alexa’ya geri dönün. Alexa ID’nizi aldığınız sayfanın altındaki Verify My ID butonuna tıklayın.

5. “Your site is successfully claimed.” yazısını gördüyseniz blgunuz artık Alexa’ya eklenmiş ve onaylanış demektir. Continue butonuna basarak site bilgilerini yazmaya geçebilirsiniz.

6. Burada bazı özellikler sadece pro üyeler içindir. Fakat yukarıda 9. adımda bahssettiğim site başlığı, site açıklaması, ülke ve iletişim gibi bilgileri buradan seçebiliyorsunuz. Bu bilgileri girdikten sonra kaydedip işlemi sonlandırbilirsiniz. 

Son olarak  şunu belirtmeliyim ki blogunuza Alexa’ya ekledikten hemen sonra istatistikler ve veriler gözükmez. Bu verilerin oplanıp işlenmesi için süreye ihtiyacınız olacak.

Alexa Widgetları

Sitesinde Alexa verilerini göstermek isteyen kişiler için farklı tür ve boyutlarda Alexa widgetları mevcut. Dilerseniz kendi widgetınızı oluşturarak blogunuza ekleyebilirsiniz.

Widget oluşturmak için Alexa Site Widgets sayfasına giderek, eklemek istediğiniz widgetın yanındaki kutuya blog adrresinizi yazın ve Build Widget butonuna basın. Devamında açılan sayfasında seçtğiniz widget türünün farklı boyutları ve yanlarında kodları çıkacak. Burada ekleyeceğiniz widgetın kodunu kopyalayarak Blogger kumanda panelinde Yerleşim > Gadget Ekle > HTML/JavaScript yolunu izleyin ve kodları yapıştırın.

İnternet Tarayıcınız İçin Alexa Toolbar

Alexa Toolbar internet tarayıcınza ücretsiz olarak ekleyebileceğiniz, siz internette dolaşırken arkaplanda çalışarak girdiğiniz sitelerle ilgili bilgileri Alexa databaseine gönderen bir eklentidir. Yani Alexa toolbar yüklü bir tarayıcıyla internet sitelerini ziyaret ettiğinizde, o sitelerin verilerinin hesaplanmasında siz de dikkate alınacaksınız.

Alexa toolbarı ücretsiz indirmek ve tarayıcınıza eklemek için Alexa Toolbar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

!!! Alexa verileri hergün güncellendiği için şuanki değerlerle yazıda yer alan değerler arasında küçük farklar olabilir. Yazıyı yaklaık 1 hafta önce yazmıştım.

31 Ocak 2014 Cuma

Özgünleşme Çabaları

Günümüzde küreselleşen dünya insanları yarışma eyleminin içine itti. Artık herkes işte, okulda, evde yarışır bir konuma geldi. Baktığımız zaman herkesin bünyesine işleyen “en iyisi ben olmalıyım” görüşüşü zihinlere kazındı.

Bu aslında kapsam olarak iyi bir şey; fakat yarışmak insanları birazda adil yaşam koşullarında uzaklaştırmaya başladı. Ünlü düşünürlerden Machiavelli’in: “Amaca giden her yol mübahdır” sözü herhalde bu durumu özetleyen en belirgin sözlerden biridir. Herkes bir amacı var, bu amaç ulaşılabilir; fakat birçok rakip var. Bu yüzden de hemen adil
savaşma mekanizmalarının dışında bir mekanizma devreye giriyor.

Ülkemiz adına baktığımızda günümüzde gelişen teknolojinin evlere yerleşmesiyle insanlar artık; internet kullanımı konusunda daha da bilgili hale geldi. Artık herkes rahat bir şekilde kendi bilgi, deneyim, beceri vb. şeyleri çok rahatça kazanıyor ve bunlardan maddi, manevi kazanç elde edebiliyor. Bunu sağlayan en önemli araçta ücretsiz yer hizmeti sağlayan blogger,wordpress,tumblr gibi hizmetler.

Amaca giden her yol mübahdır” sözü günümüzde blogger dünyası için çokça kullanmak zorunda kalıyoruz. Çünkü insanlar zamanlarından, hayatlarından belli dakikaları, saatleri vererek bir içerik oluşturuyorlar. Ve bunun sonucunda yeni dostlar, yorumlara göre yeni deneyimler kazanıyorlar. Fakat bazı hadsiz arkadaşlar bu emekleri bir saniyede hiç ediyorlar.

özgün blog

Peki bu yazının problemi nedir? Başlıktan anlaşılacağı gibi özgün olmak bu yazının problemi. Bu nasıl yapılabilir?

1. Blogu Açmaya Karar Vermek

En zor aşamadır ama çok dikkatli olunması gerekir. İnsanın bir anlık heves ve devamlı istek arasındaki ayrımı iyi ayırt etmesi gerekir. “Ben yapabilir miyim? Yaparsam nasıl yaparım?” gibi sorular sormalıdır. Ayrıca; blogun türü konusu, amacını, hedefini taslak olarak belirlemeli. Tabi burada belirlemede; “Bu internette çok tutuyor, o olsun” olmamalı. Çünkü 2-3 yazı sonra devamlılık dediğimiz şey kendini kaybetmeye başlıyor. Bu konularda belki de belli süre kendi kendine denemeler yazmalıdır. (Yazabileceği konuda kararsız ise)

2. Empati Kurmak

İnsan için önemli işlerin başında gelir empati. Onları hayat anlamlandırmaya, insanları anlamaya sevk eder. Blogger içinde; Machiavelli iyi hoş bir söz söyledi de bu söz esas olan değil. Esas olan: “Sana yapılmasını istemediğini başkasına yapmayacaksın” olacak. Özgün olmak için çalmayacaksın, kopyalamayacaksın. Eğer çok etkilendin kullanmak istiyorsan izin alacaksın.

3. Kendin Olma


İnsan empati kurabilirse kendisi olabilir. Bu blogger içinde geçerli. Günümüzde blogger olarak başlayıp bunu kitap, köşe yazarlığına götüren kişiler var. Bunların temel başarısı kendi gibi kendi olmalarında yatıyor. “Şu tutar şunu da yazayım değil de ; bu gerekli bunu yazayım” diyenler başarılı oluyor. Özgün olmanın temeli kendin olmaktır.

4. Yorumları Dikkate Alma

Her blogger, açtığı bloga süreli olarak yayın girerse belli bir süre sonra bu diğer blogger ve internet kullanıcıları tarafından dikkat çeker. Ve bloga iyi kötü yorumlar gelir. Burada önemli olan bu yorumlarda okuyucu isteğini karşılamaktır. Ama, o eğer öyle dediyse öyle yazmak değil. Buradaki durum: üslupla ilgili düzenlemeye gitmek. Anlaşılırlığı ön plana çıkarmak. Yorumlar sayesinde bir çok eksiğinizi giderebilirsiniz.

Özgünleşme için en büyük temel empatidir. Günümüzde bloggerların baş düşmanı olan, kar amaçlı içerik hırsızlarının yapmadığı; bir çok özgün bloggera negatif yansımalara neden oluyor.

Burada her madde ona çıkar. Burada saydığım maddelere eklemeler yapılabilir. Bu maddeler basamaklı bir denge sistemi oluşturur. Bunun temelinde empati yatar. Eğer bir blogger empati parçasını koymayı unutursa, kurduğu dünya başlamadan sona erer. Kısacası buna çöp blogger ya da bloglar çöplüğü diyebiliriz…

Yazar Hakkında: Ruhsuz Atmaca'nın, tek ve temel amacı insanlığa bir şey katabilir miyim?, katabilirsem nasıl olmadır?, bu soruları kendine sorarken bir anda kendisini blog dünyasında bulur.Ruhsuz Atmaca blogunun kapağında yer alan ve ismini verdiği "Atmaca", insanlara benzer duygulara sahip bir canlıdır. Yırtıcılığı nedeniyle isminin önüne "Ruhsuz" takısı gelmiştir. Blogun sloganı ise: "Yazdıklarım ve Yazacaklarım Atmacanın Bakışlarında Gizli..." oluşturur.