25 Mart 2016 Cuma

1000+ Blog Yazısından Sonra Öğrendiğim 8 Ders

Bu yazı, teknojest.com sahibi Poyraz Şahin tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.

2009 yılından beri blog yazarlğı yapıyorum ve şimdiye kadar 1000’in üzerinde blog yazısı paylaştım. Elbette bu kadar yazı yayınlarken kimi zaman ne yazsam sorusuna kolayca cevap verebildiğim gibi kimi zaman da kara kara düşünüp öylece dakikalarca bilgisayarın ekranına bakmışlığım oldu.

Elbette ilk yazımla son yazım aynı kalitede olmadı. Her yazımda bir şeyler öğrendim ve kendimi biraz daha geliştirdim. Bu kadar yazı yayınlayan birisi olarak sizlerle paylaşacak tavsiyelerim olduğu için böyle bir yazı hazırlamak istedim.

İşte size 1000+ blog yazısından sonra öğrendiğim 8 ders :

1 – Hakkında yazdığınız konuyu öncelikle sevmelisiniz

Eğer kaliteli içerik sunmak ve kaynak bir yazı ortaya çıkarmak istiyorsanız ilk olarak o konuda hakim olmalı ve yazmaktan usanmamalısınız. Okuyucularınıza, yazdığınız yazınızla liderlik etmek istiyorsunuz fakat daha siz yazıyı benimsememişsiniz ! Emin olun okuyucularınız da bunu anlayacaktır.

Neden internette en çok kadın – moda blogu var ve en çok da bu tür siteler bir müddet sonra kapanmaya yüz tutuyor ? Çünkü bayanların yazıları paylaşma ve reklamlara tıklama isteği daha fazla olduğunu düşünen modayla ilgisi olmayan erkekler büyük bir hevesle hakim olmadıkları konularda yazarlar. Bir müddet sonra makale sayısı azalır, içerik kelime sayısı azalır ve blog artık güncellenmemeye başlar!

Emin olun internette hala açıkta olan direkt anahtar kelime analizi yapılmadan yayınlanmış konular var. Fakat tamamen ilgi alanım dışı olduğu için kalkışmak istemedim. Eğer blogunuzu tek başınıza yönetiyorsanız ne yazdığınız konusuna tam hakim olun ve içerik yazmaktan usanmayın.

2 – Yazmak için önce okumalısınız

Yazdığınız kategoriyi sevmeniz için bir başka neden. Elbette sizinle aynı niş de yazan onlarca blog vardır. Onların yazılarını takip ederek kendi yeni yazılarınız için fırsat oluşturabilirsiniz.

feedly

Örneğin ben teknoloji ve blog yazarlığı konusunda feedly servisini kullanarak onlarca blogu takip ediyorum. Kendimi gelişen olaylar karşısında güncel tutmaya çalışıyorum. Siz de bir takip aracı oluşturarak kategorinizdeki yeni gelişmeleri yakından izleyerek blogunuzu güncel tutabilirsiniz.

3 – Hemen hemen her şey hakkında yazı yazılmıştır gerçeğini unutmayın

Eğer şimdiye kadar hiç yazılmamış bir niş arıyorsanız size diyeceğim tek şey: Bol Şans!
  • Tumblr de açılmış blog sayısı 286 milyon!
  • Wordpress de ki blog sayısı 41 milyon!
  • Blogger da ki blog adedi 200 milyon üzeri
Bu size neyi ifade ediyor ? Yazılmamış konu-kategori hakkında beyhude çalışma içerisinde olmayın’ı işaret ediyor. Fakat bu durum sizin şevkinizi kırmasın! Çünkü sizin hedefiniz yazılmamış olanı yazmak değil konu hakkında daha iyi yazmak olmalı.

Eğer daha iyisini yazmaya odaklanırsanız herkesin alkışlayacağı içerik oluşturmanız hiç de zor olmayacaktır.

4 – Kaliteli içerik oluşturmak düşündüğünüzden daha çok zaman alabilir

uzun-zaman

Belki internette 1000 kelime ve üzeri 1 saatte nasıl yazabilirsiniz şeklinde blog yazıları okumuşsunuzdur. Eğer siz de bu zaman diliminde içerik oluşturabiliyorsanız ne güzel! Fakat daha uzun sürüyorsa üzülmeyin, yalnız değilsiniz. Yazacağınız konuya göre değişen bir “zaman sürme” durumu mevcut.
  • Ne kadar araştırma yapmalı
  • Konuya ne kadar hakimsiniz
  • Kaç tane resim eklemelisiniz
  • Yazı uzunluğu ne kadar olmalı
Faktörleri sizi zaman bakımından etkileyecektir. Bazen hem araştırıp hem yazmak durumunda kalabiliyoruz. O yüzden kaynak niteliğindeki yazıları 2-3 gün hatta 1 hafta içerisinde tamamladığım da oluyor.

5 – Yaşadığınız bir problem varsa onun hakkında yazın

Eğer blog kategorinizdeki bir konuyla alakalı bir problem yaşıyorsanız işte size fırsat. Aynı problemi başkaları da yaşayabileceği için o konu hakkında yazmanız onlara da yol gösterecektir.

Birebir problemi yaşayan birisi de olduğunuz için her bir detayı atlamadan yazacaksınızdır. Bu daha kaliteli içerik oluşturmanızı sağlayacaktır.

6 – En iyisini yazsanız bile yazınızı pazarlamalısınız

Eğer yazınızın en iyisini olmasını istiyorsanız sadece içeriği hazırlayıp insanların onu bulmasını bekleyemezsiniz ! Yazınızın reklamını yapmalısınız. Bu kural herkes için geçerli. İster blog hayatına yeni başlayan birisi olun isterseniz onuncu yılınızı devirin yazınızı insanlara ulaştırmaya çalışmalısınız. Ne hakkında yazdığınızın önemi yok, sosyal medya, mail ve forumları kullanarak yazınızı fazla kişiye ulaştırabilirsiniz.

7 – Konuk yazarlık hala işe yarıyor

Belki şu yazıyı Blog Hocam da yazana kadar harcadığım vakitle kendi blogumda en az 2 farklı yazı yazabilirdim! Ama blogların çok yazıdan yayınlamaktan öte kaliteli bloglar tarafından önerilmeye ihtiyacı var. Bunun en önemli şekli de konuk yazarlık.
Blog Hocam için oluşturduğum bu yazı hem benim link almamı hem de Blog Hocam okuyucuları tarafından keşfedilmemi sağlayacak.
Siz de kategorinizdeki otoriter bloglarda sesinizi duyurmayı asla ihmal etmeyin! En temiz ve en doğal şekilde kendinizi yeni okuyucuların karşısına çıkarma yöntemi olan konuk yazarlık uygulaması emin olun işe yarıyor.

8 – Ne yazacağınız hakkında tıkanabilirsiniz, dert etmeyin !

Dakikalarca anlamsız bir şekilde bilgisayar erkanına baktığınız oldu mu ? Benim oldu. Çoğu kez ilham gelmesini bekleriz fakat nafile. Bu durum sadece kendiniz yazıya başlarken göstermeyebilir de. Yazıya başlarsınız fakat bir türlü yazıyı bitiremezsiniz. Taslak olarak çok yazı bırakmışlığım da vardır.

Böyle bir durumda blog yazısı yazmak yerine mail yazın, blogları yorumlayın, forum da soruları yanıtlayın. Parmaklarınızdan kelimeler döküldükçe yazacağınız yeni yazı için antrenmanınızı tamamlamış olacaksınız.

Son Sözler

Umarım blog hikayem boyunca öğrendiğim dersler sizin de başarılı olmanızı sağlar niteliktedir. Peki siz blog yazarlığı boyunca ne tür dersler öğrendiniz ?

Yazar Hakkında: Bu yazı Teknojest sitesi sahibi Poyraz Sahin tarafından Blog Hocam için yazılmıştır

22 Mart 2016 Salı

Google Algoritma Çiftliğini Yakından Tanıyalım

Kullanıcılara en uygun ve en kaliteli içeriği sunmak isteyen Google’ın yüzlerce farklı faktöre bağlı algoritması var. Google algoritmasında önemli bir güncelleme yaptığında bu güncellemeye bir isim verir.

Sektörü takip edenler son zamanlarda Penguin, Panda, Hummingbird ve Pigeon gibi isimlerle karşılaşmışlardır. İşte bunlar önemli algoritma güncellemelerinin isimleridir. Her biri web sitenizin sıralamasını belirlemede farklı bir yönü kontrol eder. İsterseniz bu Google algoritma güncellemelerinin anlamlarından ve işlevlerinden bahsedelim.

google algoritma


Panda Güncellemesi

Panda algoritması yüksek kaliteli web sitelerini üst sıralara yerleştirmek, başka bir deyişle kalitesiz ve spam siteleri arama sonuçlarında son sıralara atmakla sorumludur. Bu nedenle sayfaların içeriklerini detaylı olarak inceler.

Panda algoritması gereği blog içeriklerinizin üst sıralarda çıkması için kaliteli, faydalı ve özgün olması gereklidir. Ayrıca Onpage yani site içi SEO ayarlarınızın doğru yapılmış olması gerekir.

Penguin Güncellemesi

Penguen güncellemesi ise sitelere verilen linkleri inceler ve kontrol eder. Kaliteli backlinklere sahip siteleri arama sonuçlarında üst sıralara çıkarırken, backlinkleri manipüle eden ve filtreye takılacak kadar yapay backlinkler alan siteleri arka sayfalara atar.

Penguen algoritması gereği sitenize backlink çalışmaları yaparken dikkatli ve özenli davranmalısınız. Niceliğe değil, niteliğe önem vermelisiniz. Backlink aldığınız sitelerin de arama sonuçlarında üst sıralarda çıkan, Google nezdinde itibarlı siteler olmasına dikkat etmelisiniz.

Hummingbird Güncellemesi

2013 yılında hayatımıza giren Hummingbird algoritması, kullanıcıların arama sorgularına anlamaya yönelik bir güncellemedir. Kullanıcıların yaptığı aramaya odaklanarak gerçekten ne aradığı ile ilgili varsayımlarda bulunur. Örneğin “İstanbul’un en iyi pizzacısı” diye bir arama yaptığınızda, yapığınızda aramada restoran kelimesi geçmemesine rağmen Hummingbird bunu da aradığınızı varsayarak arama sonuçlarında “İstanbul’un en iyi pizza restoranı” sorgusunu da gösterir.

Hummingbird algoritmasını lehinize çevirmek için çözüm odaklı ve kullanıcıların sorularına yönelik içerikler üretmek faydalı olabilir.

Pigeon Güncellemesi

Pigeon, Google’ın yerel arama algoritmasıdır. Arama sorgularını Google haritalar ve yerel dizinler ile bütünleştirir. Böylece konum tabanlı aramalar yaparak kullanıcıya en yakın mekan ve işletmeleri üst sıralara taşır. Örneğin “pizza restoranları” diye arama yaptığınızda arama sonuçlarında ilk olarak size en yakın restoranları göstermeyi amaçlar.

Pigeon algoritması daha çok mekan ve işletmeler için geliştirildiğinden biz bloggerları olumlu veya olumsuz etkileyen bir durum söz konusu değildir.

Son Sözler

Bir yerde duyduğunuzda veya okuduğunuzda yabancılık çekmeyin diye Hummingbird ve Pigeon’dan da bahsettim ancak bir blogger olarak sizin için en önemli 2 güncelleme Panda ve Penguen güncellemeleridir. bunun için de yapmanız gerekenler temel şeyler kaliteli sitelerden link almak, kaliteli içerikler üretmek ve bu içerikleri Google’ın anlaması için gerekli ayarları yapmaktır.


Konu ile ilgili şu kaynaklardan faydalanabilirsiniz:

10 Mart 2016 Perşembe

Blogger Sayfa Numaralandırma Eklentisi

Normalde Blogger bloglarda sayfalar arasında geçiş yapmak için önceki kayıtlar – sonraki kayıtlar linkleri kullanılır. Örneğin her bir sayfada 5 kayıt göstermeyi seçtiyseniz blgunuzun ana sayfasında en son yayınladığınız 5 yazınız görünür. Ondalardan önce yayınladığınız 5 yazınızı görmek için de önceki kayıtlar linkine tıklanır.

Fakat Blog Hocam’da ve bazı bloglarda göreceğiniz gibi önceki kayıtlar – sonraki kayıtlar linklerinin yerinde numaralar var. Sayfalar numaralandırılarak ziyaretçinin blogda dolaşması kolaylaştırılmıştır.

Bu yazıda 2016 yılının teknolojisine uygun, HTML5 uyumlu olan Blogger sayfa numaralandırma eklentisini blogunuza nasıl ekleyeceğinizi anlatacağım.

blogger sayfa numaralandırma eklentisi


!!! Eğer kodlar konusunda deneyimli değilseniz her ihtimale karşı şablonun yedeğini almanızı öneririm.

1. Adım: İlk olarak eklentinin CSS kodlarını şablona ekleyeceğiz. Bu kodlar üzerinde oynama yaparak eklentinin renklerini ve yazı boyutlarını değiştirebilirsiniz. CSS kodlarını şablona eklemek için Blogger kumanda panelimize gidip Şablon > HTML’yi Düzenle diyerek şablonumuzun kodlarının olduğu bölümü açacağız. Burada Ctrl+F tuş kombinasyonunu kullanarak açılan aram kutusunun da yardımıyla  <b:skin>...</b:skin> yazan bölümü bulup 1 kez tıklayacağız. Böylece o bölüm genişleyecek ve tüm CSS kodları gözükecek. Ardından </b:skin> kodunun hemen üzerine şu CSS kodları yapıştıracağız.

/* Blogger Sayfa Numaralanadırma Eklentisi – Blog Hocam*/
.navipager{clear:both;margin:0;text-align:center;font-weight:bold;color:#fff !important;}
.navipager span,.navipager a{padding:5px 15px;margin-right:3px;display:inline-block;color:#fff !important;background-color:#9cd9d5;line-height:1.6em}
.navipager .current{color:#fff !important;background-color:#9cd9d5;}
.navipager .current,.navipager .pages{color:#fff !important;background-color:#9cd9d5;}
.navipager a:hover{color:#fff !important;background-color:#f1583b;}
.navipager .pages {margin:0 -1px 0 0}



2. Adım: Şimdi yine şablonun kodlarında <b:widget id='Blog1' locked='true' title='Blog Kayıtları' type='Blog'> satırını bulup bunun hemen altına şu kodları ekleyeceğiz.
 
 <b:includable id='navi-pager'>
<div class='navipager'>
<script type='text/javascript'>
var pageNaviConf = {
perPage: 7,
numPages: 5,
firstText: &quot;Başa Git&quot;,
lastText: &quot;Sona Git&quot;,
nextText: &quot; &#9658; &quot;,
prevText: &quot; &#9668; &quot;
}
</script>
<script type='text/javascript'>
//<![CDATA[
function pageNavi(o){var m=location.href,l=m.indexOf("/search/label/")!=-1,a=l?m.substr(m.indexOf("/search/label/")+14,m.length):"";a=a.indexOf("?")!=-1?a.substr(0,a.indexOf("?")):a;var g=l?"/search/label/"+a+"?updated-max=":"/search?updated-max=",k=o.feed.entry.length,e=Math.ceil(k/pageNaviConf.perPage);if(e<=1){return}var n=1,h=[""];l?h.push("/search/label/"+a+"?max-results="+pageNaviConf.perPage):h.push("/?max-results="+pageNaviConf.perPage);for(var d=2;d<=e;d++){var c=(d-1)*pageNaviConf.perPage-1,b=o.feed.entry[c].published.$t,f=b.substring(0,19)+b.substring(23,29);f=encodeURIComponent(f);if(m.indexOf(f)!=-1){n=d}h.push(g+f+"&max-results="+pageNaviConf.perPage)}pageNavi.show(h,n,e)}pageNavi.show=function(f,e,a){var d=Math.floor((pageNaviConf.numPages-1)/2),g=pageNaviConf.numPages-1-d,c=e-d;if(c<=0){c=1}endPage=e+g;if((endPage-c)<pageNaviConf.numPages){endPage=c+pageNaviConf.numPages-1}if(endPage>a){endPage=a;c=a-pageNaviConf.numPages+1}if(c<=0){c=1}var b='<span class="pages">Sayfa '+e+' / '+a+"</span> ";if(c>1){b+='<a href="'+f[1]+'">'+pageNaviConf.firstText+"</a>"}if(e>1){b+='<a href="'+f[e-1]+'">'+pageNaviConf.prevText+"</a>"}for(i=c;i<=endPage;++i){if(i==e){b+='<span class="current">'+i+"</span>"}else{b+='<a href="'+f[i]+'">'+i+"</a>"}}if(e<a){b+='<a href="'+f[e+1]+'">'+pageNaviConf.nextText+"</a>"}if(endPage<a){b+='<a href="'+f[a]+'">'+pageNaviConf.lastText+"</a>"}document.write(b)};(function(){var b=location.href;if(b.indexOf("?q=")!=-1||b.indexOf(".html")!=-1){return}var d=b.indexOf("/search/label/")+14;if(d!=13){var c=b.indexOf("?"),a=(c==-1)?b.substring(d):b.substring(d,c);document.write('<script type="text/javascript" src="/feeds/posts/summary/-/'+a+'?alt=json-in-script&callback=pageNavi&max-results=99999"><\/script>')}else{document.write('<script type="text/javascript" src="/feeds/posts/summary?alt=json-in-script&callback=pageNavi&max-results=99999"><\/script>')}})();
        //]]>
</script>
    </div>
    </b:includable>
 
 
3. Adım: Son olarak <b:include name='nextprev'/> kodunu bulup siliyoruz ve bunun yerine şu kodları yapıştırıyoruz.
 
    <b:if cond='data:blog.pageType == "index"'>
        <b:include name='navi-pager' />
        <b:else/>
        <b:if cond='data:blog.pageType == "archive"'>
            <b:include name='navi-pager' />
        </b:if>
    </b:if>
 
 

!!! Eklentinin düzgü çalışması için dikkat etmeniz gerekin önemli bir nokta var. Her sayfada kaç yazı görünmesini istiyorsanız 2. adımdaki kodlarda kırmızı ile gösterdiğim yere o sayıyı yazıyorsunuz. Ardından Blogger kumanda panelinde Yerleşim > Blog Kayıtları > Düzenle yolunu takip ederek ana sayfadaki kayıt sayısı bölümüne aynısını yazıyorsunuz.

8 Mart 2016 Salı

Blogcular İçin Süper Hizmetler

Blogunuz için çok düşük fiyatlara çok güzel hizmetler bulabileceğiniz bir platformu tanıtmak istiyorum.

Sitenin ismi Bionluk. Adından da tahmin edeceğiniz gibi bi onluk yani 10 TL karşılığında çeşitli freelance kullanıcıların yer aldığı bir platform ve gerçekten aklınızın ucundan bile geçmeyecek hizmetler satın alabiliyorsunuz.

blogger hizmetleri


Sitenin İşleyişi Ve Güvenilirliği

İşinize yarayacak bir hizmet bulduktan sonra satıcı ile görüşmeler yapılır ve işin bedeli sistemin havuzuna aktarılır, direkt kullanıcıya değil. Siz işi teslim alıp onayladıktan sonra havuzdan satıcının hesabına aktarılır. Böylece satıcının sizin dolandırma veya kandırma riski sıfırdır.

Örnek teşkil etmesi açısından bloggerlar için faydalı olduğunu düşündüğüm birkaç hizmetten bahsetmek istiyorum.

SEO Hizmetleri

SEO çalışmalarında kapsamında backlink kazanmak ve blogunuzun tanıtımını yapmak için forum ve sözlük tanıtımı, backlink paketleri, SEO danışmanlığı, SEO analizi gibi hizmetler bulabilirsiniz.

Sosyal Medya Tanıtımları

Bu kategori altında blogunuzun tanıtımını on binlerce takipçisi olan Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya hesaplarında tanıtacak hizmetleri bulabilirsiniz.

Logo Tasarımı

Blogunuz için yüksek çözünürlüklü, vektörel ve profesyonel logo ve banner tasarımları yaptırabilirsiniz.

Wordpress Hizmetleri

Wordpress kurulumundan tasarıma, teknik destekten ayarlara kadar pek çok Wordpress hizmeti bulabilirsiniz.

Makale Hizmetleri

Blogunuza içerik üretecek zamanı bulamadığınızda kullanmak üzere, özgün içerik ve makale hizmetleri bulabilirsiniz.

Animasyon Hizmetleri

Blogunuzun daha dikkat çekici olması için size özel animasyonlar, introlar, video tanıtımları gibi oldukça profesyonel çalışmalar yaptırabilirsiniz.


Üye Olun, Hizmet Satın - Hizmet Alın

Siteyi gezdiğinizde, verdiğim örneklerin dışında ilginizi çekecek daha pek çok hizmet ve ürün olduğunu fark edeceksiniz. Üstelik siz de bir profil oluşturarak kendi hizmet veya ürünlerinizi sunabilir, para kazanabilirsiniz.

Unutmayın, hizmet satın almak veya satış yapabilmek için kayıt olmanız gerekmektedir.

Bionluk.com’da satış yapan BH Takipçileri!

Sizin de bionluk.com’da profiliniz varsa ve satış yapıyorsanız linkini yorum bölümünden paylaşabilirsiniz.

4 Mart 2016 Cuma

Konuk Yazarlık Rehberi

Yeni bir blog açtınız ve blogunuzu insanlar tanıtmak mı istiyorsunuz? Blogunuzu kimse ziyaret etmiyor ve ziyaretçi sayınızı arttırmak mı istiyorsunuz? Google arama sonuçlarında düşük sıralardasınız ve Google’ın gözüne girmek mi istiyorsunuz?

Tüm bunları gerçekleştirmenize çok büyük faydası olacak harika bir yöntem var: Konuk Yazarlık (Nam-ı diğer Misafir Blogculuk)

Tabi bu sistemden fayda sağlamak için konuk yazarlık süreci doğru planlamalı, doğru yönetmelisiniz. Bu yazıyla da size konuk yazarlık sistemini doğru bir şekilde nasıl yöneteceğinizi anlatmaya çalışacağım.

1. Adım: Konuk Yazarlık Excel Tablosu

Blog araştırması yapmaya başlamadan önce elinizin altında basit bir excel tablosu olmasını mutlaka öneririm. İşinizi çok kolaylaştıracaktır. İsterseniz benim Google dökümanlar ile oluşturduğum aşağıdaki basit tabloyu kullanabilirsiniz.

konuk yazarlık tablosu


Bu tabloya konuk yazar olarak içerik göndereceğiniz blogları seçmenizi kolaylaştırması açısından bazı önemli metrikleri ekledim. Hepsini doldurmak, azaltmak veya çoğaltmak sizin elinizde.

Şimdi tablodaki metriklerden ve nasıl dolduracağınızdan bahsedelim.

  • Blog Yazarı: İlgili blogun sahibinin veya yazarının ismini mutlaka not alın. Kendisiyle iletişim kurarken “admin, hocam, kardeş, birader” gibi hitaplar yerine isim kullanmak ciddiye alınmanızı sağlayacaktır.
  • Blog URL: Buraya ilgili blogun adresini yazın.
  • E-Mail: Buraya ilgili biliyorsunuz ilgili blogun veya blog yazarının e-mail adresini yazın. Eğer blogda açıkça paylaşılmlış bir e-mail adresi yoksa iletişim formunun olduğu sayfanın URL’sini de yazabilirsiniz.
  • Takipçi: Buraya fikir vermesi açısından çeşitli mecralardaki takipçi sayılarını toplayıp yaklaşık bir sayı yazabilirsiniz. Örneğin GFC izleyici sayısı, Feedburner abone sayısı, Facebook, Twitter, Google+, Instagram gibi hesaplarındaki takipçi sayılarını toplayın.
  • Alexa: Buraya ilgili blogun Alexa sıralamasını yazın. Blogun popülaritesini görmek açısından fikir sahibi olabilirsiniz. Bir sitenin yerel ve global Alexa sıralamalarını görmek için tarayıcınızın adres satırına http://www.alexa.com/siteinfo/blogadresi yazmanız yeterli. Örneğin BH’nin Alexa verilerini buradan görebilirsiniz
  • PageRank: Artık eski önemini kaybetse de adettendir diye buraya ilgili blogun PageRank değerini girin. Fayda faydadır :) Bir sitenin PageRank değerini öğrenmek için şu aracı kullanabilirsiniz.
  • Trust Flow: Güvenilir sitelerden ilgili bloga verilen linklere tıklanma sayısıyla ilgili bir güven metriğidir.
  • Citation Flow: İlgili blogdan bahsedilme sayıları ile ilgili bir metriktir. TF ve CF benim önem verdiğim metriklerdir. Bir sitenin TW ve CF değerlerini öğrenmek için şu aracı kullanabilirsiniz.
  • Genel Puan: Şuana kadar ki değerlerden yolarak ilgili blogu değerlendirecek ve buraya belirlediğiniz bir puanı yazacaksınız. Örneğin değerleri çok yüksek bloglar 5 puan verip değer düştükçe 4-3-2-1 diye gidebilirsiniz. Önceliğinizi belirlemek için bu puanlamayı öneririm.
  • İletişim Kuruldu Mu?: Konuk yazar olmak istediğiniz bloglara karar verdikten sonra henüz mail göndermediğiniz için bu alanlara hayır yazın. İletişim için özenli mailler yazıp ilgili kişiye gönderdikten sonra burayı evet yazabilirsiniz.
  • Yanıt: İletişim mailleri gönderildikten sonra buraya bekleniyor yazın. Gelen yanıta göre burayı olumlu veya olumsuz olarak değiştireceksiniz. Eğer  hafta geçmesine rağmen cevap gelmediyse yeni bir mail daha yazın ve kişinin sosyal medya hesaplarından gönderdiğiniz maile yanıt beklediğinizi söyleyin. Hala cevap yoksa boş verin gitsin.
2. Adım: Blog Araştırması


Konuk yazarlık tablonuz hazır olduğuna göre artık blog araştırması yaparak tabloyu yavaş yavaş doldurmaya geçebilirsiniz. “Konuk yazar olacağım blogları nasıl bulacağım?” diyorsanız bunun için her yolu deneyeceksiniz . Başlayalım :)

  • Google Araması: Bazı bloglar konuk yazarlık sistemini aktif olarak kullandıklarından bloglarında böyle bölümler açıyorlar. Google’da “yazar ol , yazı gönder, konuk yazar, konuk yazarlık, misafir blogculuk” gibi aramalar yaparak çıkan sonuçlar arasında size uygun bloglar olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
  • YazarKafe: Bumerang bloglarından sadece platin üyelerin içeriklerini gönderebildiği YazarKafe ‘de içerik paylaşan blogları ziyaret ederek uygun bloglar olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
  • Google Keyword Araması: Hedef anahtar kelimeler belirleyip Google’da “keyword blog” veya “keyword bloglar” şeklinde aramalar yaparak çıkan sonuçları inceleyebilir, uygun bir blog olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
  • Dmoz: Dünya’nın en prestijli dizini olan DMOZ’de onlarca kategori arasında dolaşarak uygun blog olup olmadığına bakabilirsiniz.
  • Forumlar: Çeşitli forumlarda veya topluluklarda konu açarak konuk yazarlıktan, belirlediğiniz kriterlerdeki bloglara konuk yazar olmak istediğinizden bahsedebilir, ilgilenenlerin cevap yazmasını isteyebilirsiniz.
  • Kendi Blogunuz: Aynı forumlardaki gibi kendi blogunuzda bir post hatta sabit bir sayfa ile konuk yazarlık sisteminden ve belirlediğiniz kriterlerdeki bloglara konuk yazar olmak istediğinizden bahsedebilirsiniz.
Artık konuk yazarlık tablonuzda ve pek çok blog ve o blogların popülaritesi hakkında size  fikir verebilecek metrikler var. Artık konuk yazar olmaya karar verdiğiniz bloglarla iletişime geçebilirsiniz.

3. Adım: İletişime Geçin

Şimdi konuk yazar olmaya karar verdiğiniz bloglarla iletişime geçme zamanı. Çok sayıda mail göndereceğiniz için elinizin altında bir mail şablonu bulundurmanız ve sadece belirli yerleri değiştirerek mailleri hazır hale getirmek işinizi kolaylaştıracaktır.

Mailinizin okunması, ciddiye alınması ve yanıtlanmasını istiyorsanız özenli ve açıklayıcı bir mail oluşturmalısınız. Bunun için dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var;

  • Düzgün bir hitap şekli ve yazı dili kullanın. Laubali ve gayri ciddi cümleler kurmayın.
  • Gerekiyorsa konuk yazarlığın ne olduğundan, size ve o kişiye neler kazandıracağından kısaca bahsedin.
  • Nasıl bir içerik göndereceğiniz hakkında kısa ve etkili bilgiler verin.
Örneğin şu şekilde olabilir;

Merhaba ……… Bey/Hanım,

…….. blogunuzu keyifle okumakta ve eğer mümkünse blogunuza konuk yazar olarak katkıda bulunmak istemekteyim.

Konuk yazarlık hakkında kısaca bilgi vermek gerekirse; size özel hazırlanmış, SEO uyumlu, tamamen özgün, ………. konulu içeriği uygun bir tarihte yayınlanmak üzere size göndermek istiyorum. Siz benzersiz ve kaliteli bir içerik kazanırken ben de izin verdiğiniz ölçüde yazının 1-2 yerine veya yazını altında künye bölümüne kendi blogumun linkini yazarak kendimi okuyucularınıza tanıtma fırsatı bulacağım.

Eğer ilgilenirseniz en size özel içeriği incelemeniz ve uygun bulmanız halinde yayınlamanız  için size göndermek isterim.

Olumlu veya olumsuz yanıtınızı bekliyorum.

İyi çalışmalar

……………

4. Adım: İçerik Hazırlayın

Yazınızın kabul edilmesi için özenli ve olabildiğince harika bir içerik hazırlamanız gerektiğini hatırlatmama gerek yok sanırım.

  • Öncelikle varsa blogun konuk yazarlık sayfasında belirtilen kurallara, yoksa mail trafiğinde sizden istenen ve mütabakata vardığınız kurallara mutlaka uymalısınız.
  • Yazınız, ilgili blogun konusuna ve hedef kitlesine uygun bir konuda olmalı ve daha önce bir benzeri yayınlanmamış olmalı.
  • Yazı içerisinde ilgili blogun diğer içeriklerine link vermek yazarın hoşuna gidecektir. Deneyebilirsiniz.
  • Yazıya ekleyeceğiniz görselin lisans haklarına mutlaka dikkat edin, lisans sorunu olmayan görseller kullanın.
  • Yazıyı yazmadan önce blogdaki diğer yazıları ve yorumları inceleyin. Blog takipçilerinin tarzı ve neye ilgi gösterdikleri konusuna fikir verebilirsiniz. Yazı dilini buna göre seçersiniz.
  • Yazının sonuna bir künye (yazar hakkında) bölümü koyun. Burada 2-3 cümle ile kendinizi tanıtarak blogunuza ve eğer mümkünse 1-2 sosyal medya hesabınıza link verin. Örneğin;

    Yazar Hakkında: Bu yazı; blog yazarlığı, blogger geliştirme, SEO, sosyal medya, dijital pazarlama konularıyla ilgilenen ve içerik üreten Serdar Kara tarafından yazılmıştır. Yazarın diğer yazılarını kişisel blogu olan Blog Hocam’da okuyabilirsiniz.
5. Adım: Takipçisi Olun

Yazınız yayınlandıktan sonra yazınıza elbette sahip çıkmanız gerekir. Zaman zaman kontrol ederek linklerde ve içerikte bir değişiklik yapılıp yapılmadığını kontrol edin. Ayrıca yazının yorumlarına abone olarak gelebilecek muhtemel yorumları yanıtlayın.

Bu yazınızı da kendi blogunuzda yayınladığınız yazılar gibi sosyal medya hesaplarınızda paylaşın ve mümkünse blogunuzun “hakkımda” veya uygun herhangi bir sayfasına koyun. Başka bir blogda olsa bile o içeriği siz ürettiniz ve o içerik sizin bir nevi referansınız.

1 haftalık, 1 aylık, 3 aylık gibi belli periyotlarda Google Analytics verilerinize bakarak hangi yazınızdan daha fazla trafik geldiğini kontrol edin. Böylece verimsiz blogları ayıklayarak  bir daha onlara içerik göndermekle uğraşmazsınız :)

Blog Hocam’a Konuk Yazar Olabilirsiniz

Konuk yazarlık yaparak blogunuz hit, SEO, takipçi gibi sorunlarına nasıl bir çözüm bulacağınızı anlatmaya çalıştım. Blog araştırması yapmaya başlamadan önce ilk konuk yazarlık deneyiminizi Blog Hocam’da yaşayabilirsiniz. Blog değerleri fena değildir :)

Blog yazarlarını ilgilendireceğini düşündüğünüz her hangi bir konudaki yazınızı Word dosyasına veya direkt maile yazarak bloghocam@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.